dimarts, 21 d’octubre del 2008

Neus Català, la dona antifeixista a Europa

M'ha arribat la invitació per assistir a la presentació del llibre Neus Català, la dona antifeixista a Europa. Serà dijous, 23 d'octubre a les 18.30, a la sala "La Cuina", de la Biblioteca Francesca Bonnemaison (Sant Pere més Baix, 7, Barcelona). Hi assistirà l'autora, Mar Trallero.

Neus Català (Guiamets, El Priorat, 1915) és l'única supervivent catalana encara viva del camp de concentració nazi de Ravensbrück. En el llibre Els catalans als camps nazis, de Montserrat Roig, Neus Català és una de les persones que tenen més entrades en l'índex onomàstic. I els testimonis que Montserrat Roig va recollir del camp de concentració de Ravensbrück van ser tots de dones: Secundina Barceló, Carme Boatell, Neus Català i Dolors Gener.

Quin llibre, el de Montserrat Roig! Hauria de ser de lectura obligada a les escoles. Cal mantenir ben viva la memòria del que va passa. Si no, d'aquí a poques generacions ja s'haurà oblidat la barbàrie del nazisme. No sé si podré anar a aquesta presentació, però prenc nota del llibre per comprar-lo.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

I gràcies per fer-nos-ho saber, Mercè.

Per cert, que t'he trobat a faltar un dia! :)

Mercè Piqueras ha dit...

"Per cert, que t'he trobat a faltar un dia! :)"

Sí, el dia 20 vaig fer campana. Havia d'acabar un article sens falta. De vegades, quan tinc un dia molt enfeinat, agafo algun escrit intemporal que tingui en reserva per no deixar dies en blanc (el propòsit que em vaig fer en començar el 2008). Però el dia 20 estava tan aclaparada per la feina, que no vaig tenir temps ni d'això.